ماجرای رانت ۴میلیارددلاری مونتاژکاران خودرو چه بود؟ حدود ۱۰ میلیون جوجه‌ریزی در فروردین ماه ۱۴۰۳ محقق شد چند خواسته مهم جامعه کارگری در هفته کار و کارگر | رفاه کارگر در موضوع معیشت آن گم شده است متقاضیان نهضت ملی مسکن باید هر ۲ ماه ۴۰ میلیون واریز کنند دو روی بازار سهام امروز | گزارش وضعیت بورس (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) گارانتی، هر روز شکننده‌تر از دیروز نان مردم و ایمان جامعه قیمت طلا و سکه در بازار امروز مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) | ادامه ریزش قیمت در بازار منتظر سود مرحله سوم سهام عدالت باشید | + زمان واریز خاندوزی خبر داد: پرداخت ۱۱۷ همت تسهیلات بدون‌ضامن طی ۲ سال گذشته چرا مصرف برق کولر گازی بالاست؟ | قبض برق دومیلیون‌تومانی در صورت استفاده از کولر گازی آسیب سلامت روان در پی نبود امنیت شغلی بررسی فایل‌های اجاره ملک در مطهری شمالی مشهد | تجمع خانه‌های ویلایی در این منطقه + جدول (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) ظرفیت یک میلیون دلاری صادرات فرش ماشینی ۹۵ درصد قراردادهای کار موقت هستند | اجرای مصوبه تعیین سقف ۴ سال برای قراردادهای موقت  افشای لیست ارزبگیران توسط گمرک قیمت طلا، دلار و سکه در بازار امروز (شنبه، ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) کمبود فصلی لوازم یدکی در بازار حباب سکه در اولین روز هفته، کاهشی یا افزایشی؟ (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) بازار سیاه لاستیک خودرو از بین می‌رود | تقاضا برای خرید کاهشی شد ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو | آخرین قیمت سمند، دنا، ساینا، شاهین و کوییک (شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) قیمت محصولات سایپا و ایران‌خودرو در بازار امروز | بازار آرام گرفت (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) برنامه وزارت صمت برای جهش در تولید خودرو سیگنال مثبت بانک مرکزی به بورس + جدول بورس تهران هشتمین بازار سهامی خاورمیانه شد! + نمودار دردسرهای کارگران تمامی ندارد | نبود امنیت شغلی حتی برای کارگران ماهر
سرخط خبرها

پیش‌بینی قیمت سکه و طلا امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) | قیمت طلای جهانی افزایشی شد

  • کد خبر: ۱۶۲۸۱۰
  • ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱
پیش‌بینی قیمت سکه و طلا امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) | قیمت طلای جهانی افزایشی شد
انس جهانی طلا هفته گذشته پس از صورت‌جلسه FOMC افزایش یافت و به سطح دو هزار و ۷۵ دلار رسید، اما پس از انتشار گزارش حقوق و دستمزد غیرکشاورزی ایالات متحده (NFP) با مقداری افت روبرو شد و فراتر از محدوده کلیدی دو هزار دلار در سطح دو هزار و ۱۶ دلار هفته را به پایان رساند.

 به گزارش شهرآرانیوز، ابراهیم حاجی‌احمدی، تحلیلگر بازار‌های مالی، به بررسی روند قیمت انس جهانی طلا و رویداد‌های اخیر و پیش روی بازار انس جهانی پرداخته است.

وی عنوان کرد: مطابق انتظار و آنچه قبل‌تر اشاره کرده بودیم، فدرال رزرو در جلسه ماه می‌نرخ بهره خود را یک پله افزایش داد و به ۵.۲۵ درصد رساند. همچنین در هفته اخیر، بانک مرکزی اروپا (ECB) نیز نرخ بهره خود را افزایش داده و اعلام کرده است که به روند افزایش نرخ‌ها ادامه خواهد داد.
حاجی‌احمدی در گفتگو با تجارت‌نیوز ادامه داد: سرمایه‌گذاران بایستی توجه داشته باشند نرخ بهره ایالات متحده اکنون به سطحی رسیده است که در سال ۲۰۰۷ مشاهده شده بود. برخلاف بیانیه نسبتا هاوکیش (هجومی) FOMC از نظر بسیاری از تحلیلگران ممکن است فدرال رزرو روند افزایش‌ها را متوقف کند و با ارزیابی اثر این سیاست بر تورم و اقتصاد در پی اقدامات بعدی خود باشد؛ زیرا پس از تصمیم فدرال رزرو، معامله‌گران آتی اوراق قرضه آمریکا، احتمال کاهش نرخ‎‌ها در ماه سپتامبر را قیمت‌گذاری کرده‌اند.

رویداد‌های اقتصادی تاثیرگذار بر طلای جهانی

وی افزود: از سوی دیگر ریزش سنگین first Republic Bank پس از بانک SVB و Signature زمینه‌ساز بروز نگرانی‌هایی در مورد احتمال رکود شد. اما با توجه به گزارش شغلی خوش‌بینانه دیگری از ایالات متحده، این وضعیت به سرعت بهبود یافت و شاخص vix به کمترین عدد خود در ۵۲ هفته اخیر رسید. این شرایط تا حدودی نگرانی پیرامون وضعیت بانک‌ها و احتمال کاهش نرخ بهره را برای نیمه دوم سال توسط بازار کاهش داد و زمینه‌ساز افت قیمت طلای جهانی شد.

وی ادامه داد: البته نباید از این نکته غافل شد که در حال حاضر شاخص VIX فشردگی عجیبی دارد و این مهم با توجه به ریسک‌های بالقوه موجود به منزله پتاسیل‌هایی در بازار جهت تقویت سنتیمنت ریسک‌گریز در هفته‌های پیش روست. به عبارتی از منظر بنیادی تداوم روند ورشکستگی بانک‌ها، ریسک نکول و نگرانی پیرامون بحران مالی را تشدید می‌کند و می‌تواند زمینه‌ساز پایان چرخه انقباضی فدرال رزرو باشد.

حاجی‌احمدی عنوان کرد: از طرف دیگر پافشاری FOMC بر سیاست‌های تهاجمی در راستای انقباض پولی می‌تواند این ریسک را به شکل چشمگیر افزایش دهد که در هر دو حالت این مهم در میان‌مدت و بلندمدت به عنوان محرکی اثرگذار در راستای حمایت از قیمت انس جهانی طلا خواهد بود.

وی افزود: به عبارتی تحولات پیرامون بحران بانکی و تأثیر آن بر سنتیمنت بازار برای طلا حیاتی خواهد بود، اما با توجه به رویکرد داده‌محور فدرال رزرو اگر داده‌های اقتصادی حاکی از فشار‌های تورمی مداوم با اعداد بسیار بالاتر از انتظارات بازار باشند، این مسئله در کوتاه‌مدت برای خریداران طلا نشانه خوبی برآورد نمی‌شود.


نمودار قیمت انس جهانی طلا

پیش‌بینی قیمت سکه و طلا امروز (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲) | قیمت طلای جهانی افزایشی شد


وضعیت تکنیکال طلای جهانی

در ادامه و بر اساس سناریو‌های دنبال شده در تحلیل تکنیکال گزارش‌های قبل، این تحلیلگر بازار‌های مالی بیان کرد: از منظر تکنیکال پس از تکمیل فاز اصلاحی و کف‎‌سازی قیمت در حدوده حمایتی یک هزار و ۹۸۰ دلار و خروج نمودار از محدوده Trading Range به ترتیب شاهد تحقق تارگت‌های اعلامی دو هزار و ۵۰ و دو هزار و ۷۰ دلار بودیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر در کوتاه‌مدت احتمال تست مجدد سطح حمایتی یک هزار و ۹۸۰ دلار و شانس تثبیت قیمت زیر سطح مذکور با ضرایب احتمالی بالاتر، جهت دستیابی به اهدافی حوالی یک هزار و ۹۳۰ تا یک هزار و ۹۴۰ دلار بیشتر شده است؛ بنابراین چگونگی واکنش به محدوده‌های مذکور حائز اهمیت است. مادامی که انس زیر سطح دو هزار و ۵۰ دلار معامله شود، سناریوی تحلیلی معتبر خواهد بود و در کوتاه‌مدت انتظار افت بیشتر را خواهیم داشت.

قیمت طلای جهانی افزایشی شد

در همین حا، قیمت طلا امروز (دوشنبه) با کاهش ارزش دلار افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات تورم آمریکا در این هفته بودند که می‌تواند بر موضع سیاست پولی فدرال رزرو تأثیر بگذارد.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ و ۵۵ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۵.۴ درصد افزایش به ۲۰۲۳ دلار رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۲۷ درصد افزایش به ۲۰۲۴ دلار رسید. شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش را برای خریداران خارجی جذاب‌تر کرد. داده‌های شاخص قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده در روز چهارشنبه منتشر می‌شود.

تیم واترر، تحلیلگر ارشد بازار گفت: هرگونه نشانه‌ای از کاهش تورم به دلیل انتظارات پایین نرخ بهره فدرال‌رزرو می‌تواند باعث افزایش طلا شود و مانعی برای رشد دلار خواهد بود.

واترر افزود که اگر نشانه‌هایی از ضعف بیشتر در اقتصاد ایالات‌متحده باشد و قیمت‌ها زودتر به ۲۱۰۰ دلار برسد، طلا در میان ذینفعان اصلی خواهد بود. عدم قطعیت اقتصادی و نرخ‌های پایین‌تر، تقاضا برای شمش‌های با بازده صفر را افزایش می‌دهد.

بر اساس گزارش رویترز، ادوارد میر، تحلیلگر فلزات گفت: پیش‌بینی می‌کنیم محدوده معاملاتی بین ۱۹۵۴ تا ۲۰۸۰ دلار در هر اونس طلا (در ماه مه) باشد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۲ درصد افزایش به ۲۵.۷ دلار رسید. پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش به ۱۰۶۱ دلار و ۳۶ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۳ درصد افزایش به ۱۵۱۰ دلار و ۵۵ سنت رسید.

 

پیش بینی قیمت طلا و سکه ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲

در دو روز گذشته روند کاهشی بر بازار طلا و سکه سایه انداخته است. این کاهش قیمت باعث تغییر کانال در قطعات سکه شده است. آیا این روند نزولی ادامه دارد؟ ‍
قیمت طلا و سکه طی دو روز متوالی کاهش قیمت داشت. این روند متاثر از اخباری که روانه بازار شد شکل گرفت و منجر به کاهش قیمت در تمام قطعات سکه شد. قیمت نیم‌سکه دیروز یک کانال عقب‌نشینی کرد و سکه امامی نیز به پله اول کانال ۳۲ میلیون تومانی سقوط کرد.

گفتنی است بازار‌های جهانی در تعطیلات پایان هفته هستند و قیمت انس جهانی طلا با رقم ثابت ۲۰۱۷ دلار معامله می‌شود. به نظر می‌رسد بازار طلا و سکه فعلا چشم به اخبار داخلی دارد. دیروز برخی معامله‌گران معتقد بودند قیمت دلار از سکه خط گرفته است.

کارشناسان اقتصادی معتقدند خرید سکه در بازار، مصرف سوداگرانه دارد و حبابی که قبلا داشته کاهش پیدا کرده است. آن‌ها می‌گویند با توجه به صعود قیمت انس جهانی طلا در هفته گذشته به محدوده ۲۰۰۰ دلاری روند کاهشی قیمت طلا و سکه کند شده است.

قیمت طلا و انواع سکه در بازار

دیروز یکشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ قیمت سکه امامی با کاهش ۸۰۰ هزار تومانی، با قیمت ۳۲ میلیون و ۱۰۱ هزار تومان معامله شد. سکه بهار ۷۰۳ هزار تومان ارزان شد و با قیمت ۲۸ میلیون و ۵۹۸ هزار تومان معامله شد.

در شروع معاملات دیروز سکه‌های سبک‌تر تغییر قیمتی نداشتند، اما در پایان معاملات هر کدام از این قطعات ۲۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شدند. این روند کاهشی، نیم‌سکه را به کانال ۱۸ میلیون تومانی برگرداند.

دیروز نیم سکه با قیمت ۱۸ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان و ربع سکه با رقم ۱۲ میلیون تومان مبادله شد. همچنین سکه گرمی به کف کانال هفت میلیون تومانی رسید.

دیروز حباب تمام قطعات سکه کاهش داشت. سکه امامی با ۵۱۲ هزار تومان و سکه بهار با ۴۲۲ هزار تومان کاهش قیمت حباب، بیشترین افت را داشتند. روز گذشته نیم‌سکه کمترین کاهش قیمت حباب را داشت.

قیمت طلا نیز دیروز کاهشی بود. هر مثقال طلا ۱۰۴ هزار تومان افت کرد و با قیمت ١١ میلیون و ۴۱۱ هزار تومان معامله شد. هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز کاهش ۱۸ هزار تومانی داشت و با قیمت دو میلیون و ۶۳۴ هزار تومان مبادله شد. طلای دست دوم نیز با قیمت دو میلیون و ۵۹۹ هزار تومان معامله شد.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->